Mitt sällskap är Marcus Birro

Vilken eländig dag! Allt är mörkt, kallt och blött. Öststatsväder ute och inne är det bara tråkigt. Jag har inte haft lust till någonting idag.
På förmiddan höll 
Marcus Birro mig sällskap då han sände radioprogram i P4. Han är en rolig prick.
På eftermiddan blev det ju mörkt redan vid två. Även då höll Marcus Birro mig sällskap fast denna gång i bokform. Jag har nu läst tre av hans fyra romaner: Landet utanför, Flyktsoda och nu senast Alla djävulska främlingar. Den bästa är Landet utanför. Den var mig närmast. Arbetslöshet och kronisk sjukdom. Stämmer in på mig precis.
Har nu börjat på den fjärde och sista av Birros romaner: Kalashnikov. Han behöver snart släppa en ny!

Under min förra arbetslöshet var det Vilhelm Mobergs Utvandrarserie som höll mig uppe och nu  är det alltså Marcus Birro. En viss skillnad på författare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback