Brist på mänsklig kontakt

Är jag arbetslös för länge kommer jag att bli en eremit. Idag hade jag ingen mänsklig kontakt förrän kvart i sju ikväll, när M kom hem.
Under dagen har jag gått mellan datorn och soffan som om jag var en zombie.
Idag blev dock den omtalade kakan bakad. Det blev tyvärr torr. Så typiskt. När jag äntligen tar mig i kragen och bakar något så blir det inte bra. Faan också.

Har påbörjat Marcus Birros bok Flyktsoda idag. Det var ju snabblån på den så då gäller det att ligga i. Antal lästa sidor: 60 st.
Beskrivande miljöer från både Göteborg och Norrköping. Känner igen mig i bokens beskrivning av Drottninggatan i Norrköping och Axel Dahlströmstorg i Göteborg.

Längtar nästan tillbaka till götet när jag läser boken. Bodde ju där i 8 år. Det är lång tid.

Nu är det bästa att vara social med M.
Morgondagen bjuder på ensamhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback