Åter en dag av arbetslöshet

Nu är kvällen stax här och vad har jag gjort denna arbetslösa dag. Inte mycket faktiskt. Klarade tidigare i eftermiddag av att gå de där tre kvarternen till posten och hämtade paketet som väntade där. Sedan tvingade jag mig själv att gå lite längre innan jag vände hemåt igen. Tanken gick då vad alla andra människor på Kungsgatan hade fär ärenden. Många var studenter, det ser jag på långt håll. Dessutom var de på väg till eller från campus. De har helt klart något att göra om dagarna. Och kvällarna med för den delen. Studentlivet är inget jag saknar.  I dagens samhälle  hjälper det inte att vara välutbildad, man blir arbetslös i alla fall. Jag har 155 högskolepoäng, men jag är arbetslös ändå.

En sak som är väsentlig har jag gjort idag och det är att jag pratat med SBAB om vårt lån vi ska ta till vår nya bostadsrätt som vi ska flytta till 1 januari. Perfekt läge att skaffa lån nu när räntan är som bäst.

Det jag ser fram emot är lördagens tripp till Göteborg där jag och M ska på Olle Ljungströms spelning i Konserthuset. En mer underbar artist får man leta efter. De texter han skriver går inte att jämföra med någon annan.
En sak är bestämt när det gäller mitt bröllop: Olle Ljungström ska spela i kyrkan och på festen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback