Dags för dagens äventyr

Då har jag vaknat till liv idag också. Idag lyser i alla fall solen och det gör att dagen känns lättare. Jag är en sån människa som trivs när solen lyser och när det är mulen och regn går in i dvala.

Dagens arbetslöshetsschema är mer full än igår. Hela dagen består i stort sett av att jag ska köra ner katten till pappa på landet (7 mil) då vi ska til Göteborg och OlleLjungström i morgon. Baltazar tycker inte om att vara ensam så länge som det skulle bli. Men på landet trivs han, när han väl är där. De senaste gångerna vi åkt bil med honom har han både kissat ner sig och även gjort andra större grejer. STackars katt! Och stackars mig som måste sanera!


Senare ikväll gäller det att packa vad vi ska ha med oss för kläder till Göteborg. Jag är aldrig så bra på det. Vi ska vara borta en natt och jag kommer väl packa som om vi skulle vara borta fyra nätter.

Nu är det dags att packa Baltazars saker: Mat och medicin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback