Guide i arbetslöshetens vardag

Åter en dag i arbetslösheten. Dock har det hänt en positiv sak idag. Min Chef på mitt gamla jobb ringde och frågade om jag kunde jobba en dag i veckan från november till mars. Utan att tveka svarar jag ja. En dag i veckan är alltid bättre än ingenting alls. Det är som vikarie bara att tacka och ta emot.

Idag och igår har jag haft sällskap av M som varit hemma och varit sjuk. Lite sällskap och jag har guidat honom i hur en arbetslös dag ser ut för mig :-)  Tex har jag lärt honom att man kan sitta och fånstirra rakt in i väggen i en kvart utan att det gör något. Skulle man göra det på jobbet skulle ju varken chef eller kollegor bli glada.  Dessutom är det en väldig tur att det finns dator och bredband, annars skulle det bli änmer stirrande in i väggarna.
Oh vilken frihet jag har.

Men i morrn är jag åter ensam på dan och få då prata med mig själv om livets upp- och nedgångar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback