Tristess i arbetslöshetens fotspår

Arbetslösheten börjar tära på mig.
Vad finns det att göra när man går hemma hela dagarna?
På 65 kvadrat finns det inte allt för mycket att göra.
Idag har jag tvättat, läst bok och suttit vid datorn och halva dan har redan gått.

Vad ska jag hitta på så att dagarna går och att jag dessutom känner att jag uträttat nåt på dagarna.
Har nu även börjat få svårt att sova om nätterna eftersom att jag gör för lite om dagarna. I natt vaknade jag vid fyratiden och kände mig pigg. Det är ju helt absurt!

Nä nu är det dag satt ryka upp sig. Äta lite lunch och gå min dagliga promenad på en timme.
Promenad är i alla fall en hållpunkt varje dag.

Alltid nåt!

Kommentarer
Postat av: Maza

Hej,
Försök att hitta en hobby att fördriva tiden med. Jag har börjat fotografera och göra smycken och märker knappt av att jag är arbetslös (förutom i plånboken) för tiden bara springer iväg. Har mått som du men gör det absolut inte längre. Mitt tips! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback