Minnen finns alltid kvar.

Till lilla mamma.

Döden betyder ingenting

Jag har bara dragit mig tillbaka
till ett annat rum

Jag är jag och du är du

Allt vi var för varandra
det är vi fortfarande

Nämn mig vid mitt
vanliga namn

Tala till mig, på samma sätt
som du alltid brukade

Skratta åt vardagens små ting

Var med mig

Lev med mig

Tänk på mig

Bed för mig

Låt mitt namn fortsätta att vara
en del av din vardag

Livet betyder detsamma
ingenting har skett som
förändrar det

Livet går vidare, därför att det
måste gå vidare

Döden är ju ändå bara
ett tillfälligt avbrott
i vår gemenskap

Varför skulle du sluta
tänka på mig
för att du inte längre kan se mig

Jag väntar på dig
för en kort stund
alldeles i närheten.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gripande ord.....

2006-12-27 @ 23:53:24
Postat av: Flaxa

Det var jag som skrev innan!

2006-12-27 @ 23:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback