Utmanad av Fredrik

Igår fick jag en utmaning av Fredrik som löd så här:

"Hej här kommer en utmaning! (läs på min blogg om det verkar oklart)
Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar, jag kommer även att gå in på deras bloggar och meddela att de är utmanade."

Okej, nu har jag funderar ungefär ett dygn på detta och ska nu försöka lista mina ovanor.

Jag äter för mycket godsaker
Jag är en riktigt godisråttor som trycker in mig allt sött jag kan komma åt. Godis, fikabröd, glass. Alltså allt  med socker i. Kan nästan tro att jag är sockerberoende. Problemet är ju när det finns sötsaker hemma. Då äter jag. Det bästa är alltså att inte handla hem detta bereondeframkallande elände.

Jag är pessimist
Jag ser oftas den dåliga sidan av något som inte hänt änu. Till exempel när jag skickat in en ansökan till ett jobb tror jag alltid att jag inte kommer att få det (dock är det ju oftast så).  Jag har svårt att tro att arbetsgivaren skulle vilja ha mig bland alla andra briljanta och smarta personer som sökt samma jobb.

Jag är lättirriterad
Eller om det är att jag inte har något tolamod. Vet inte vilket. Blir lätt irriterad när något inte går som jag har tänkt mig. Då skiker och svär jag. Oftast är det struntsaker som att ta ur grytan som står längst in i det förbannade grytskåpet. Går det inte tillräckligt snabb och bra så blir jag arg. Jag vet. Löjligt, men det bara blir så.

Jag oroar mig för mycket
Jag oroar mig inför nya saker. I maj ska jag med min kör på resa till Tyskland. Redan nu är jag orolig över allt vad det innebär. Kan jag göra mig förstod med min knackiga engelska? Tänk om jag går vilse i Flensburg? Töntiga saker att oroa sig för, men det är så jag är.

Jag snoozar för mycket
Varje morgon när jag ska gå upp en bestämd tid planerar jag alltid in att jag ska kunna snooza en gång. Ska jag gå upp halv åtta sätter jag klockan på tjugo över sju. Varför gör man så??  På hlegerna är det ännu värre. Då ska jag snooza i en timme eller nästan mer. Vaknar, snooza, sover tio minuter, vaknar, stänger av klockan, somnar osv. Det är ju helt galet!

Detta var min fem konstig ovaner och egenskaper.

Nu skickar jag vidare den här utmaningen till Kött, Maxpower, Mimus & Iisola

Kommentarer
Postat av: Max Power

Utmaningen antagen.

Postat av: Fredrik

haha alla orar sig lite! ahhaha jag ska ju till Österike... åpka buss.. jag är orolig för typ samma sak, fast jag ahr ju bra engelska men de fattar ju tyo inte engelska där.. sen att åka buss mitt i vintern och nu när det avrt en stro olyka liksom haha jag är orlig...

må inte dåligt för att du inte gått... man kan inte gå ut alla dagar.. jag ahdde jue tt ärende som jag gick och gjorde...

ha det

2006-01-29 @ 21:33:14
URL: http://www.freddan888.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback