Birro på Bondens creperie

Ikväll var blev det en tur till Söderköping för att lyssna på den alltid lika bra Marcus Birro.
Tredje gången jag lyssnar på honom och varje gång är han lika klockren och lysande.

Texterna han läser ur sin bok "Landet utanför" går rakt in i mig då jag upplevt precis samma sak som huvudpersonen i boken. Att känna den oerhörda smärta det innebär att ha en reumatisk sjukdom, alla konstiga undersökningar man får genomgå och alla konstiga mediciner och knepig sjukvårdspersonal.


Citat ur "Landet utanför"
”Varje muskel var spänd, varje cell skrek efter något jag inte förstod namnet på. Hela min kropp talade ett annat, främmande språk. Jag förstod inte mig själv. Smärtan regerade över alla länder. Smärtan regerade över hela världen, satte gränspolis i varje stat, i varje kroppsdel. Jag kom inte in. Jag var min egen fiende. (…) Det var i mig, i den väldiga rymden inuti mig som kriget pågick. Det var inbördeskrig. Det värsta av krig.”

Efteråt var det signering, men tyvärr fanns inte Landet utanför utan bara Flyktsoda som jag redan har
signerad. Det var väldigt synd.


Tack Marcus Birro för ytterligare en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Flaxa

Kul att du var där och fick lyssna. Visst är det fint vid kanalen? Jag bor bara 100 meter från Creperian.

Postat av: Bloggblad

Jag var inte där - jag har valt att gå och lyssna på några andra. Men jag passerade utanför just när åhörarna gick därifrån...
Den 31:e ska jag gå igen.

2006-07-19 @ 23:32:00
URL: http://bloggblad.blogspot.com
Postat av: Marcus Birro

Tack för att du kom. Allt gott!
mvh Marcus Birro

2006-07-20 @ 08:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback