Var det detta som gjorde att Marcus Birros son Dante dog?

Marcus Birros son Dante dog i vecka 23.
Nu kanske jag har hittat orsaken.

Alla barnmorskor på Vrinnevisjukhuset verkar vara mammalediga.
Sju födda barn hos personalen på tre månader måste innebära att sju personal på förlossningen på Vrinnevisjukhuset är borta.
Antagligen är de tjänsterna tillsatta med vikarier, men är de lika kompetenta som den ordinarie personalen.
Jag säger nu inte att det är något fel på vikareier.
Jag är en sådan själv.
Därmed vet jag också hur svårt det kan vara att vara vikarier. Hur lätt det är att göra fel, hur lätt det är att känna sig osäker på sin kompetens och hur lätt det är att chansa.

Jag hoppas verkligen att detta inte har nåt att göra med Dantes död, men man vet ju aldrig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback