En bok att tjuta till och min lilla mamma

Har nyligen läst klart boken "Hejdå allihopa" av Conny Palmkvist. Han skiver om sina upplevelse då hans mamma dog i cancer. Det är absolut ingen bok att läsa på bussen då det många gånger är svårt att hålla tårarna borta.
Ibland känns det som om jag skulle ha skrivit boken då Connys upplevelser och känslor nästintill är identiska med de upplevelser och känslor jag hade för fem år sedan när min lilla mamma gick bort i cancer.

Citat ur boken:
"Jag vill se dig öppna dörren till din lägenhet och säga hej och börja röra i grytorna på spisen. Jag vill ha livet tillbaka som det var, med min egen mamma"

"Du får ingen näring och till slut kommer du att somna in och inte vakna igen. Jag vet om allt det där, men förstår det inte. Allt som händer är en lögn tills det inte är en lögn längre. Då är du död och kommer inte att svara i telefonen när jag ringer och är lesen eller glad.


Min lilla mamma saknar jag varje dag året om.  Kram på dig.

29613-11

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback