Idag är det mammornas dag!

Idag är det alltså mors dag.
Det dan går mig egentligen omärkt förbi då jag varken själv är mamma eller har min kära mamma i livet.

5 år, 4 månader och 21 dagar.
Så länge har jag varit utan kära mamma. Det känns som en evighet samtidigt som det känns som igår.
Hon blev 57 år gammal.
Naturligtvis var det dödens sjukdom som drabbade henne. Cancer.

Det har varit många jobbiga dagar, men det börjar kännas bättre nu.
Men. Ingenting blir ju som det var.

Det är så mycket som man vill dela med sin mamma.
Men jag tror att hon vet vad som händer hennes yngsta dotter.

Så här såg det ut när lilla mamma fyllde 63 år den 6 maj 2006.

29613-31
(Foto: Yster Syster)


Alla ni som har era föräldrar kvar i livet. Ta vara på det. Man vet aldrig vad som kan hända.

Slutligen kommer en dikt till lilla mamma:

Min älskade lilla mamma till alla i din omgivning
du glädje, ljus och värme gav,
men krävde aldrig något tillbaka.
Allvarligt sjuk du var, men berättade aldrig hur sjuk du var.
Du ville inte skapa oro.
Du kämpade hårt här i livet för du älskade livet i sig.
Men till sist orkade du inte mer,
därför lämnade du oss plötsligt,
med härliga minnen och stunder kvar,
i en stor sorg och saknad.
I våra hjärtan du nu får leva kvar.
Min älskade lilla mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback