Möhippa bland skog och vatten

Klockan 16.00 kom i stort sett alla mina kollegor in på mitt kontor. Min möhippa var igång
Under hela dagen var det lite spänd stämning på jobbet. Vissa jobbade, vissa satt på kontoret och fnissade...

Av en kollega fick jag då en lila tiara som jag satte på mig. Sedan raffsade jag ihop mina grejer och lotsades sedan ut till en bil.
Färden gick söder ut på E4:an. Vid Stavsjös värdshus stannade vi. Där plockade vi upp en till kollega. Hon har friår nu och ska efter friåret gå i pension. Alltså skulle hon avtackas idag också.
In i bilarna igen och nu hamnade vi på en grusväg en mil rakt in i skogen.
Väl framme plockades kaffe, te och mackor fram ur bilarna. Smakade jättegott. Det är nåt speciellt med att fika ute i skogen.
Sedan väntade en skogsvandring på cirka 2 kilometer på Sörmlandsleden. Under tiden när vi gick skulle vi plocka fina saker vi såg. Det kunde vara blommor, svamp, bark. Ja, vad som helst.
När vi gått halvvägs kom vi fram till en lite sjö och en liten grillplats. Där bjöds det på cider och där blev det några lekar där alla som var med skulle samarbeta.
Vandringen fortsatte och nu skulle vi bestiga sörmlands högsta berg. Där fanns ett utsikttorg och vilken utsikt!!
Där fick jag och kollegan som ska pensioneras göra en varsin tavla av det material vi samlat ihop under vandringen. De blev faktiskt fina.

Väl tillbaka till bilarna så fick jag nya kläder. En röd klänning med en lite kofta över, ett hemskt halsband och armband. Kände mig som en tant.

In i bilarna och nu gick färden till Fredgagården där vi skulle äta mat.
När jag kommer in i matsalen säger servitrisen: Det är du som är bruden.
Syns det så väl säger jag!
Med en tvårätters middag med ett glas vin till avslutas min möhippa som blev kombinerad med pensionsavtackning och även kickoff för alla kollegor som var med.

Inga pinsamheter utan en lugn och härligt eftermiddag och kväll.

image178
Min snygga klädsel!
image179
Utsiktstornet.
image180
Utsikten mot Norrköping.
image181
Tillverkning av naturtavlor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback