Sånglektion i bilen

Mina bilpendlarkamrater har övergivit mig. En av dom ligger på Phukets stränder och solar. Vad är det för sätt!
Detta innebär att jag själv får ta mig till jobbet i Nyköping.
Vad roar man sig då med dom ca 14 milen det blir på en dag, förutom att hålla bilen på vägen förstås?
Jo, man har allsång! Dagens låtlista var skivorna av Olle Ljungström. Hög volym på stereon och så sjunger man för full hals! Man kan även träna på att sjunga med magen, som min körledare alltsid tjatar om. Man kan även träna på att ta väldigt höga toner. Där får man dock vara försiktig så att vindrutan inte spricker...

Med Olle Ljungströms låtar är det lätt att ha allsång eftersom jag kan varje låtrad i i stort sett alla hans låtar.
Vissa av texterna är banala, men vissa är tänkvärda. Några exempel finns
här, här och här.

I morgon kanske det blir allsång till Kents nya skiva "Tillbaka till samtiden"

Kommentarer
Postat av: ordsnok

Jag kan rekommendera Säkert!s skiva. Den passar till allsång.

2007-12-12 @ 16:01:22
Postat av: Therese

Tillbaka till samtiden är sjuukt bra! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback