Frågor om relationer och bröllop

Nu för tiden läser jag en del bröllopsbloggar. Bland annat I nöd och lust
Därifrån kommer dessa frågor:

Har du en kille/tjej, och har ni i så fall varit ihop länge?
Är tillsammans med M sedan 10 år tillbaka.

Hur träffades ni?
Vi träffades på alla hjärtans dag 1997 på en förfest hos gemensamma kompisar. Helt plötsligt var det bara vi. Ingen av oss vet hur det gick till, alkoholen som flödade den kvällen kan ha något med det att göra...

Planerar ni bröllop, är ni redan gifta eller ligger det alls i framtiden?
Planeringen är i full gång. M friade när vi firade tio år. Gifter oss den 15 september.

Hur ser din lilla familj ut, partner, barn, djur?
Det är jag, M och vår gemensamma katt Baltazar.

Hur och var bor du? Lägenhet i Bromma, radhus i Åmål?
Bostadsrätt i centrala Norrköping

Kan det finnas något bra med arrangerade bröllop tror du?
Nä, är helt emot det. Naturligtvis ska man själv få välja vem man vill gifta sig med.

Vad gör din partner unik för dig? Vackra ögon, sjuk humor?
Hans omtänksamhet om mig. Han vill att jag ska må bra och det är inte alltid jag gör det. Han är dessutom min allra bästa kompis. Vi har samma humör och naturligtvis ser han bra ut.

Vad är viktigast att tänka på i en kärleksrelation tycker du?
Man måste ta hänsyn till varandras olikheter. Dessutom är det viktigt att bry sig om varandra och inte glömma bort att man älskar varandra.

Finns det något recept på äktenskaplig lycka?
Det finns det säkert, men eftersom många skiljer sig så måste det vara ett ganska avancerat recept...

Om du vill gifta dig, hur ser ditt drömbröllop ut?
Jag håller just nu och planerar det. Kyrkobröllop med lagom många gäster, vit klänning, fint väder och god mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback