100-årskalas med baksmälla som följd

Igår var det 100-årskalas som gällde.
Festen var på Rimforsastrand. Ett jättefint ställe.
Festen skulle börja klockan 18 men vi checkade in i vårt hotellrum redan klockan 15.
Detta innebar att  vi hann sova en timme innan det var tid för att duscha och ta på sig finkläderna.

Jag var faktiskt lite nervös inför denna tillställningen då jag bland de 77 gästerna bara kände min man. När jag sedan ser bordsplaceringen blir det inte bättre. Jag och min man sitter långt ifrån varandra och jag har en helt okänd kille till bordet.
Mot förmodan så klarar jag av att prata med denna kille. När det visar sig att han bor i kära Göteborg så kändes det lättare. Något gemensamt att prata om. Ju längre kvällen led och desto mer vin som serverades till middagen ju lättare blev det att prata med honom och även personerna runt om.

Det blev ett ganska stort alkoholintag och det skyller jag den fria baren för!!
Skönt att detta dygnet hade en timme extra i alla fall.

Det blev en trevlig fest med god mat, gott vin och trevlig bordherre.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Godkväll :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback