Trodde inte jag skulle klara det, men det gick

Idag var jag hos min läkare på rutinåterbesök.
Då kom vi övens om att pröva en ny medicin, Enbrel.
Den injicerar man själv två gånger per veckan.
Läkaren tyckte att jag skulle gå och hämta medicinen direkt på apoteket och sedan så skulle en sjuksköterska visa mig hur man skulle göra.

Väl på apoteket så inser jag hur dyr medicinen är.
Fick frikort på en gång. Jag log och slängde upp min mans kontokort. Pang! 1800 kr fattigare.

Tillbaka till sjuksköterskan.
Han förklarar hur man ska göra och när sprutan är klar är det "bara" att sticka sig själv i magen.
Då inser jag att jag aldrig kommer att klara detta, men efter att ha andats några gånger så stack jag mig och det gick!!

Nästa gång blir på fredagkväll.

Kommentarer
Postat av: Maria

Har du diabetes?

2007-10-17 @ 12:07:07
Postat av: Anna

Maria: Nä det har jag inte. Jag har reumatism. Medicinen enbrel tas i sprutform.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback