Bomben är släppt

Det gick bättre än väntat att prata med chefen idag.
Hela förmiddan gick jag som en katt runt het gröt. Varje gång jag var på väg in till henne så skedde nåt. Första gången så stack hon precis iväg på möte. Andra gången så var hon hos en annan kollega och pratade. Tredje gången pratade hon i telefon. Men fjärde gången så var hon på plats.

Jag började mitt samtal med att säga "Jag tänker släppa en bomb". När jag berättade att jag fått nytt jobb med kortare pendling så förstod hon mig helt och hållet.

Jag kommer att börja på mitt nya jobb den 17 november eftersom jag har tre månaders uppsägningstid. Inför övriga kollegor släpper vi bomben på den planeringsdag vi har nästa torsdag.

Sökte sedan hela dagen Vd:n på det nya jobbet. Slutligen, strax innan jag skulle åka hem fick jag tag i honom och han lät glad när jag sa att jag naturligtvis ville ha jobbet.

Kommer tjuvstarta det jobbet redan nästa fredag. Frågan är bara hur jag ska kunna vara både i Nyköping och Söderköping samtidigt...

Kommentarer
Postat av: Nina

Vad träligt det där med tre månaders uppsägningstid!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback