Söndagsjobb med tårta

I fredags träffade jag mina nya kollegor i Söderköping. Alla verkar jättetrevliga. Två sjuksköterskor, verksamhetschef och den jag kommer jobba mest med, sjukgymnasten. En manlig sådan. Det ska bli väldigt kul eftersom jag tidigare bara jobbat  med kvinnliga sjukgymnaster. I fredags gick vi tillsammans med VD:n i företaget igenom mycket praktiskt saker, men mycket är fortfarande oklart, men det löser sig säkert med tiden.


Idag har vi haft informationsmöte för anhöriga, vårdtagare och personal i kommunhusets aula. Ca 70 nyfikna kom för att höra hur verksamheten ska fungera.
Jag gillar inte att prata vare sig i mikrofon eller inför många människor. Idag fick jag göra både och. Kommer dock inte ihåg vad jag sa, men det gick bra trots armsvett...

Alla verkar positiva till denna privatisering och tycker det är positivt att det kommer finnas arbetsterapeut och sjukgymnast på plats på boendet, vilket känns väldigt kul. Mina kollegor börjar i morgon, medan jag åker till mitt gamla jobb i Nyköping... Väldigt tråkigt!

Allting avslutades med kaffe och tårta samt gruppfoto av tidningen. Så i morgon är jag antagligen med i tidningen.

Kommentarer
Postat av: Flaxa

Mors!

Lustigt det här med ditt nya jobb. Jag såg bilden i måndagstidningen, men tänkte ju inte på att du var med. En av ssk är en bekant till mig, Carina Rosander.

Jag ska själv utbilda mig till fotvårdare under hösten o vintern. Kanske jag kan få in en fot (hahaha) på Dalgården. Lycka till med nya jobbet!!!

Flaxa eller på riktigt Kicki Forsman

Postat av: Anna

Flaxa: Bloggvärlden är liten ibland! Lycka till med din nya karriär.

2008-09-04 @ 20:42:37
URL: http://majsanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback