Nu var julen slut

Det var den julen det.
Ett år till nästa gång.
Julen är inte min högtid riktigt. Jag får aldrig till den där stämningen som behövs för att få den där riktiga julkänslan. Sedan är inte julen sig lik sedan mamma gick bort. Kanske inte så konstigt egentligen.

På julafton var vi först hos svärmor och svärfar och på kvällen åkte vi tillbaka till pappa på landet. Julmat blev det på båda ställena och dessutom massa godis, kakor, frukt och annat smått och gott. Konstig att allt får plats i magen.

Men allra föst på julafton besökte vi naturligtvis mamma på kyrkogården. Tände ett ljus och julpyntade graven med två tomtar. Det känns konstigt att det snart är 8 år sedan hon försvann ifrån oss. Det känns som en evighet samtidigt som det känns som igår.



Många fina julklappar blev det och i år blev det dessutom många dubbelköpta julklappar. Vi fick två exemplar av Kents samlingsbox, två omgångar av cognacglas. Det mest komiska var att jag och mannen hade köpt exakt likadan present till varandra. Det tyder ju på att vi har samma smak i alla fall.

Pappa och jag öppnar paket.


Nu blir det några lugna dagar då jag inte ska till jobbet förrän den 2 januari. Det kommer nog bli en väldigt lugn dag för sedan är jag ledig igen till den 7 januari.


Kommentarer
Postat av: turmalin

God fortsättning - trots allt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback