Varför bara rosa och blått??

Vi ska på dop på lördag.
Doppresent är inköpt, men kom på att en kort till paketet behövs.

I den affär jag var och tittade fanns det jättemånga dopkort. Ändå kom jag hem utan.
Varför??
Jo, alla och då menar jag verkligen alla var antingen rosa eller blå.
Jag vägrar vara med i lögn och hjärntvätt alla affärer insyltar oss i att flickor ska ha rosa och pojkar ska ha blått.
VÄGRAR!!!
Varför finns det inte könsneutrala dopkort? Vad är det för fel på färger som rött, grönt, orange, brunt??

Samma sak är ju i klädaffärerna. Rosa och gullegull till tjejerna och blått och tufft  till killarna.
Om jag nångång får egna barn kommer jag inte gå på detta.
Fram för könsneutrala färger!!!


Alvin, var inte oroligt. Jag lovar att jag ska hitta ett dopkort till dig. Som varken är blått eller rosa.


Kommentarer
Postat av: Maria

Håller med dig! Jag köpte en rosa pikétröja till min brorson när han var runt 1½ år. Jättefint! men det är också den enda rosa tröjan han har. Jag köpte precis ett dopkort till min brorsdotter i guld och grönt på Gallerix. Kolla där!

2008-02-20 @ 11:34:36
Postat av: Anna

Maria: Var precis på Gallerix och jag såg det kortet du menar. Funderade på det ett tag, men tog ett helt annat som inte hade med dop att göra.

Postat av: Ordsnok

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv!

2008-02-21 @ 10:27:19
URL: http://www.ordsnok.blogspot.com/
Postat av: Malin

Du kan ju göra själv vetja! Köp lite fina papper och så finns det fina klistermärken och andra grejor man kan ha på. Klipp och klistra. Det är superkul att ge bort hemma-gjorda kort för de verkar bli väldigt uppskattade!

2008-02-25 @ 09:03:37
URL: http://esteri.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback