Nytt jobb eller?

Var i morse på en anställningsintervju i Finspång.
Jag är ju välkänd där då jag jobbat där förut. Två av tre av personerna som var med på intervjun känner jag väl. Den ena var den som jag var vikarie för när jag jobbade där...
Det blir nästan lite löjligt då. På något sätt känns det lättare att bli intervjuad av helt okända människor.

Chefen (som jag inte kände sedan tidigare) hade en mängd av de klassiska frågorna: varför söker du det här jobbet?, vilka är dina starka och svaga sidor?, Vad driver dig att jobba? Hur reagerar du på kritik?, Beskriv din drömarbetsplats osv.
Ofta inför intervjuer brukar jag tänka igenom just den typen av frågor, men jag struntade i det den här gången då jag tyckte att de frågorna sällan kommer upp.
Tjii fick jag idag alltså!!


Hur det gick?? Känslan när jag gick där ifrån var bra, men även om jag blir erbjuden jobbet är jag inte helt säker på att jag kommer att tacka ja.

Senast tisdag nästa vecka hör chefen av sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback