Rapport från Kuredu på Maldiverna

Natten till i fredags kom vi alltså hem ifrån vår bröllopsresa på Kuredu på Maldiverna.
Maldiverna har för mig varit paradiset på jorden. Jag vet att jag som liten drömde om att åka dit.
Och nu har jag alltså varit där!
Flygresan både dit och hem gick över förväntan. Jag som inte gillar att flyga var nervös hur det skulle gå.
Efter att har flygit i tre olika flygplan så var vi framme.
I paradiset!

Minst 30 grader och 28 grader i vattnet. Vad mer kan man begära.
Jo, sol!! Vi hade tyvärr regn och moln fem av sju dagar. Solen sken med sin frånvaro.
Dock var det fortfarande varmt trots mörka moln och svalkande regn.
Det ska inte vara regn där nu, men tydligen lekte vädergudarna lite med oss.
Personalen på ön bad om ursäkt när vi frågade vad det här var för väder egentligen...

Trots vädret så hade vi en jättebra bröllopsresa med mycket bad, god mat och dryck.
Vi såg 100-200 delfiner vilket var en otroligt häftig upplevelse. Delfinariet i Kolmårdens djurpark - släng er i väggen!!!
Dessutom blev jag en storfiskare när jag på en fiskeutflykt drog upp en riktig bamsing till fisk!

I väntan på att åka iväg med sjöplanet till Kuredu.
image252

Framme!
image253

Vår Jacuzzi Beach Villa. Ett stenkast från havet.
image254


Det turkosblå vattnet.
image255

Delfiner
image256

Det härliga vattnet igen.
image257

Min fångst!
image258


Kommentarer
Postat av: turmalin

Härliga bilder.!!

Postat av: Flaxa

Vilken underbar resa ni måsta ha haft. jag är faktiskt lite avis!!!

2008-04-02 @ 02:06:15
URL: http://flaxas.blogspot.com
Postat av: jonna

Åh var härligt! Och vilken fisk! Vill med åka!!!

2008-04-02 @ 14:55:07
URL: http://finnjonna.blogspot.com
Postat av: Anna

turmalin: Tack. Det var härligt.
Flaxa: Det bästa resa jag varit på. Rekommenderas starkt.
Jonna: Fisken var inte bara stor. Den var god också!

2008-04-02 @ 16:45:58
URL: http://majsanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback