Golvad hela helgen och genusfundering

Den här helgen har gått i renoveringens tecken. M och svärfar har lagt golv i hallen och sovrummet. Ek-laminat. Det blev riktigt bra faktiskt. Nu har vi likadant golv i hallen, köket och sovrummet.

När det är något hantverksmässigt som ska göras hamnar vi i den traditionella könsindelningen. M lägger golv medan jag frågar "När vill ni ha lunch?". " Är ni sugna på lite kaffe?", "Är ni törstiga?".
Men jag tänker så här: Hade jag lagt golv så hade det inte blivit något värt att gå på, så jag är nöjd med min markservicetjänst med kaffe och mat.

Naturligtvis tackar jag svärfar för att han ville hjälpa till.

M och svärfar fixar golvet med gemensamma krafter.


Resultatet i sovrummet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback