Vilket tjat om Mors dag

Tidningar och reklamblad har den senaste veckan översållats av annonser och reklam om hur man ska fira sin mamma och vad man ska köpa till henne. I fredags räknade jag antalet annonser i stadens tidning. Jag tappade räkningen när jag kom till 20.

Det jag ska ge mina mamma ikväll är att tända de två ljus som alltid finns vid hennes foto i vardagsrummet. Jag skulle gärna köpt en blomma, en chokladask eller bjudit henne på middag idag.
Cancern ville annorlunda en januaridag 2001.
Jag uppmärksammade inte Mors dag så väldigt mycket när mamma levde, men nu när hon inte finns så blir den här dagen mer påtaglig.


Till alla i din omgivning

du glädje, ljus och värme gav,
men krävde aldrig något tillbaka.

Allvarligt sjuk du var men berättade aldrig

för mig hur sjuk du var.

Du ville inte skapa oro.

Du kämpade hårt här i livet för du

älskade livet i sig.

Men till sist orkade du inte mer,
därför lämnade du oss

plötsligt med härliga minnen och stunder

kvar, i en stor sorg och saknad.

I våra hjärtan du nu

får leva kvar.
Min älskade lilla mamma.


Kommentarer
Postat av: Ordsnok

Stackare!

2008-05-25 @ 21:51:42
Postat av: Linda

Jag förstår att det måste vara jobbigt för dig, själv har jag inte pratat med min mamma på 6 månader (hennes val) så denna dagen men främst veckan innan har varit jobbig.

Styrke kram

Postat av: jonna

Det känns så trist att det blir ett sådant jippo kring alla sådana här firardagar. Räcker det inte med att bara enkelt uppmuntra oss till att kanske lite varje dag tänka på henne som gav oss livet?

Många varma kramar såhär dagen efter men lika fullt en mammas dag, om vi väljer att göra den till en.

2008-05-26 @ 20:35:59
URL: http://finnjonna.blogspot.com
Postat av: Anna

Ordsnok: En stackare vill jag inte kalla mig precis, men visst hade jag velat ha min mamma kvar längre än vad jag fick.



Linda: Usch, det låter jobbigt. Kram tillbaka till dig.



Jonna: Fint skrivet! Kram till dig också.

2008-05-26 @ 21:23:05
URL: http://majsanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback