Det känns som baksmälla...

...men det är nog bara trötthet efter gårdagens kalas. Kan inte vara något annat då jag höll mig till läsk hela kvällen.

Som sagt så var det igår dags för mitt lilla 30årskalas. För att slippa baxa in 16 personer i vår tvåa hade vi hyrt föreningslokalen i huset. Inte världens roligaste lokal, men med lite hemmagjort höstpynt så såg det helt okej ut.


Foto: Jag

Klockan två slogs portarna upp och lokalen fylldes med släkt och vänner. Tyvärr saknade vi J och M från Göteborg och R från Malmö som inte kunde komma. Även min moster och farbror saknades då de roade sig på Cypern.
Alla hade med sig spännade presenter som hamnade på presentbordet.


Foto: Syster

Maten bestod var exotisk planka och alla åt med god aptit. Dock finns det kvar så att jag slipper laga mat idag...

Det är bara på stora tillställningar som bröllop och jämna födelsedagar som man har presentöppning. Alla sitter och tittar spänt på när någon annan öppnar paket. Precis så kändes det igår. 15 ansikten riktade mot mig medan jag läste vykorten och öppnande tillhörande paket.


Foto: Syster

Så många fina presenter jag fick. Bland annat presentkort på spa, presentkort till en makeuprådgivning, cd-skivan Andra sjunger Olle Ljungström, ett armband, en presentlåda med bland annat en salladsskål och badlakan, en målad tavla som en av gästerna själv målat och flera buketter med blommor. Dessutom fick jag ett klippalbum där min syster dokumenterat hela min uppväxt med foton och annat. Vilket jobb hon har lagt ner på det. Albumet gick runt hos gästerna så jag var den sista som fick titta i det.



Efter presentöppningen blev det kaffe och cupcakes. Cupcakesen blev riktigt lyckade, men vi hade gjort alldeles för många så M har med sig och bjuder på jobbet idag och jag tar med mig till jobbet i morgon.


Foto:Syster

Det blev helt enkelt en trevlig och lyckad eftermiddag och kväll.

Jag vill härmed tacka alla för de fina presenterna som jag fick!!


Foto: jag

Foto: Jag

Foto: Jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback