Firat bomullsbröllop

I morgon är det den 15 september och ett år sedan jag och M gifte oss.
Vi firade det dock redan igår eftersom vi i morgon inte kommer att träffas.

Till lunch hade vi beställt en kopia av vår bröllopstårta. Tyvärr hade de satt på röda marsipanrosor istället för rosa. Tårtdekoration var ju naturligtvis tvungen att användas igen!



Efter att jag skurit upp min bit med en ros och ätit en stund så plockar jag bort marsipanrosen och vad hittar jag där under. Snacka om att jag blev snopen och överraskad.



Jag har länge pratat om att jag velat ha en ring till eftersom jag bara har en
ring just nu. Min kära man hade hörsammat det och varit och handlat en jättefin ring. En kombinerad 1-års bröllopsdagspresent och 30-årspresent.



Senare på eftermiddan skull ville jag prova min brudklänning. Det blev tyvärr ingen rolig tillställning. Det var med mycket styrka som M fick igen dragkedjan i ryggen. Sedan kunde jag varken röra mig eller andas. Helt enkelt så måste klänningen ha krypt när den kemtvättades eller av att ha hängt i garderoben  ett helt år. För det kan ju inte vara jag som blivit större i omfång... Blir att banta inför 2-årsdagen!

På kvällen var vi och åt på en relativt nyöppnad restaurang, Den saliga munken. God mat, trevlig miljö och trevlig personal. Mätta och belåtna kommer vi hem och sätter oss i soffan. Vad passar då inte bättre än att sätta på filmen från bröllopet.

Bröllopsdagen för ett år sedan var en otroligt härlig och lyckad dag. Det känns fortfarande så bra att säga "min man" istället för "min sambo". Som min man sagt "Sambo kan man vara med vem som helst". Det har han så rätt i.

Puss på dig, mannen!

 Här finns mycket om både förberedelser, själva bröllopsdagen och tiden efter.

Kommentarer
Postat av: badankan

Vilken snygg tårta och sicken överraskning som var i.. Hm jag undra om jag ska skicka inlägget till min gubbe för att se om han fattar vinken. ;0)

Postat av: Anna

badankan: Det tycker jag absolut att du ska göra...

2008-09-27 @ 22:11:25
URL: http://majsanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback