Nytta med nöje

Igår tog jag hem pärmen med alla ansökningar. Efter en genomräkning så är det 41 ansökningar som kommit in.
Tog pärmen och tog på mig solglasögonen och satte mig på balkongen för att börja gallringen. Underbart vårväder idag.

Efter två timmar var ansökningarna genomlästa och lagda i tre högar:
"Skulle jag kunna tänka mig som kollega"-högen innehåller just nu 10 personer.
"Skulle jag kanske kunna tänka mig som kollega"-högen innehåller 16 personer. Den sista högen "Skulle jag inte kunna tänka mig som kollega innehåller 15 personer.

Trodde inte att jag skulle sitta i den här sitsen: att sitta och bedöma andra människors kompetens utifrån ett personligt brev och ett CV. Jag har ju alltid varit den som själv skrivit ansökningar och blivit lagd i olika högar av någon annan.


Kommentarer
Postat av: Malin

Ge mig tips på hur deras ansökningar ser ut som du kan tänka dig ha som kollega ;-) Du som är på andra sidan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback