Konkursen ett faktum

Igår lämnades konkursansökan in för det företag jag arbeta i.
Idag informerades alla personal om läget.
Jag och de andra i ledningslaget har vetat om läget ett tag så för oss vardet ingen nyhet. Men jag kan förstå  att den övriga personalen blev både ledsen och chockade.

Ingen kommer ju dock bli arbetslös eftersom det är ett äldreboende som inte kan lägga ner.
Ändå kommer vi alla att snart få en uppsägning från företaget.

Hur det blir framöver?
Konkursboet kommer driva boendet i högst en månad. Sedan måste kommunen kommit fram till hur de vill göra.

Jag och ledningslaget har dock goda förhoppningar om att det kommer att lösa sig till det bästa. Är faktiskt inte oroligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback