Årets kärleksdag

Alla hjärtansdag 1997 var på en fredag
Sista året på gymnasiet innebar fredag utgång i Norrköping, sä även denna fredag.
Min lilla mamma tyckte nog att jag gott kunde vara hemma nån fredagskväll, men det lyssnade inte den 18åriga Anna på.
Sagt och gjort. Resan gick till Norrköping och till kompisen C. Där startade vi alltid våra fredagskvällar. Vi är nog ett gäng på 8-10 personer. Vissa känner jag mer och några känner jag bara till utseendet eller till namn.

Denna fredagskväll flödar alkoholen. För mig del var det, som vanligt, Herrljunga cider 4,5%. Stämningen är munter och alla är glada. Snart sitter jag bredvid en kille som jag bara känner tilll vid namn Sleven. Han är kompis med min kompis C så därför har jag hört  hans namn nämnas förut. Vi börjar prata.

Efter hand är det dags att ta sig ut på krogen. Stamställen hette Tellus och Otten. C försöker får ordning på alla så att vi alla kan gå samtidigt. Då upptäcker C mig och den där Sleven sittandes i hallen och kyssas!

Och på den vägen är det kan man säga!

Idag för 12 år sedan hittade jag min kärlek!

De tolv åren har varit rika av äventyr. Först tog jag studenten, sedan gick flyttlasst till Göteborg. Mamma blev sjuk och gick bort. Dagen innan begravningen kommer jag in på arbetsterapeututbildningen och tre år senare tar jag examen. Under studietiden förlovar vi oss. Efterr utbildningen flyttar vi till Norrköping, kämpar ett tag mot arbetslösheten, men nu har vi båda fast jobb.
När vi firar
10 år friar M till mig och occh sju månader senare gifter vi oss, 15 september 2007.

För att sammanfatta 12 år:
Det bästa: Vårt bröllop!
Det värsta: Mamma bortgång, då jag vissa gånger bara låg i sängen och grät. Stackars M visste inte hur han skulle bära sig åt för att jag skulle må bättre.


Puss på dig, älskling!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad kul att läsa er story, (vi hade våran första dejt för 7 år sen idag) så jag skickar ett hjärtligt-grattis till er på årsdagen hihi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback