Är det verkligen rimligt?

Är det verkligen rimligt av Försäkringskassan att ha en handläggningstid på minst 16 veckor för mitt ärende?
Nä, jag tycker inte det.
Ringde idag till försäkringskassans servicetelefon för att höra vad som verkligen har hänt eller snarare inte hänt med mitt ärende.
Svaret jag får är "jag kan inte se ett  sånt ärende här".
Ursäkta, ringde jag inte till en servicetelefon??
Den här kvinnan var i alla fall så vänlig, när jag två gånger sagt att jag hittills väntar i 16 veckor, så att hon tog mina telefonnummer och skulle förmedla dom till de som hade hand om den här typen av ärenden. Nu hoppas jag verkligen  att någon ringer upp och meddelar om jag får särskilt högriskskydd igen, för jag behöver verkligen det.

Särskilt högriskskydd kan man få om man på grund av sjukdom kommer ha många korta frånvaroperioder från jobbet och då slipper man karensdagen. Jag har många endagsfrånvaro på grund av trötthet, värk och huvudvärk så det särskilda högriskskyddet är jättebra för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback