En bra jobbdag

När jag var på intervju för det jobb jag nu har fick jag veta att om jag blev anställd skulle jag ingå i ledningsgruppen. Det tyckte jag verkade jättespännande och utmanande.
Men vad hände sen? När jag började på riktigt i mitten av november så var jag helt plötsligt inte med i ledningsgruppen. Pratade med en kollega om detta och alla hade blivit jätteförvånade på första mötet av jag inte skulle ingå.
Fram till innan jul gick jag och muttrade om detta innan jag slängde iväg ett mejl till Vd:n.
Tidigare när man mejlat honom har man fått svar relativt fort, men nu hände ingenting i mejlkorgen.
Men så igår när han var på besök hos oss ville han prata med mig om mitt mejl. Han ville inte ta det i ett mejl sa han.
Naturligtvis ska jag ingå i ledningsgruppen! Enligt honom hade han glömt bort mig eftersom jag i början bara jobbade en gång i veckan. Det känns litie som en efterhandskonstruktion, men skit samma. Nu är jag med och styr!!


Två timmar efter samtalet med vd:n kommer verkdamhetschefen och vill prata med mig. Hon berättar då att jag får åka på AT-forum i maj. At-forum är en två-dagarskonferens i Stockholm för arbetsterapeuter. Ska bli väldigt kul att få åka på det.

Hom tar då också upp detta med ledningslaget och berättar då när nästa möte är.  Vet att vd.n pratat med henne så det hela blev lite komiskt.

Men i alla fall. Nu är jag med och bestämmer och jag får åka på at-forum i maj.

Nästa viktiga steg är att säga upp mig från jobbet i Nyköping.

Kommentarer
Postat av: Malin

Låter som om du hamnat på ett bra ställe! Hejja Sörping!!

Postat av: Anna

Malin: ja,visst är lilla Sörping ett bra ställe!

2009-01-09 @ 21:41:14
URL: http://majsanna.blogg.se/
Postat av: litentanta

Låter ju jättespännande, jag har aldrig lyckats jobba mig "uppåt" på nån arbetsplats, är nog lite för obekväm för det misstänker jag ;-)



2009-01-10 @ 14:54:10
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Flaxa

Lite lustig situation det där, men heja Sörping i alla fall.

Jag fick en utmaning skickad till mig. Jag utmanar dej också. Vet inte varför det heter utmaning, men skriver ju bara lite om sig själv.Hoppas att du har lust!!!

2009-01-11 @ 16:38:48
URL: http://flaxas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback