Bland polkagrisar och cyklar

Tillbaka efter några dagar på resande fot.

Gav oss iväg i lördagsmorse med kosan inställd på Gränna. Istället för att ta närmaste vägen på E4:an så hamnade vi på vägen genom Rimforsa, Kisa, Österbymo, Torpön och Tranås. Hela tiden regnade det.

Väl i Gränna checkade vi in på Lilla hotellet som drevs av en dam och hon hade gjort om nedervåningen av sitt hus till hotell. Totalt hade hon fem rum för uthyrning. Personligt och gemytligt.
När vi kom till Gränna klarade vädret upp och det blev riktigt skönt, så vi gick på upptäcktsfärd bland polkagrisaffärer och andra små butiker. Till slut hamnade vi i hamnen där vi åt mat.

Dan därpå åkte vi över till Visingsö för två dagars cykling. Vi började med att cykla norrut där vi hyrt en stuga på
Tempelgården. På vägen dit stannade vi till vid Kumlaby kyrka. Gick upp i kyrktornet för att få en enorm utsikt. Trappan upp var dock inte roligt. VAr darrig i benen en lång stund efteråt.

Till slut kom vi fram till Tempelgården och fick vår stuga.

På Tempelgården finns denna speciella byggnaden som inhyser en konstutställning.

Idag på morgonen åt vi frukost i strålande sol utanför vår stuga och sedan drog vi iväg söder ut.  Till visingsöborgen Näs. På många ställen på ön kan man se Vätterns vatten åt båda hållen.

Sedan cyklade vi till hamnen igen med några stopp. Nu nu efter tre mil på cykel så är jag mör i rumpan och benen.
Med oss hem har vi naturligtvis en mängd polkagrisar och en fin upplevelse av Visingsö.