Utbildning, Liseberg och choklad

Sedan i söndagskväll är jag tilbaka på ostkusten. Hela förra veckan var jag i Göteborg. Först var det utbildning tisdag till tordag och sedan var det bara ledighet och nöjen.

Jag bodde hos J, M och A. A som är vårt fadderbarn var lite blyg när jag kom men det gick snabbt över och snart   kallade han mig  "nanna" hela dagarna.

Varje dag efter utbildningen passade jag på att uppleva mitt gamla Göteborg. Första dagen hamnade jag på teaffären vid Kungsportsplatsen för att köpa teet Kopparmärra. Dag två gick jag en sväng i Haga och blev väldigt sugen på att köpa de berömda stora Hagabullarna. Detta fick dock vänta till tredje dagen då jag köpte hem två bullar. Vi tre orkade äta upp en bulle tillsammans!

På fredan kom M ner till Göteborg för att umgås. På lördan var det ju kalasväder så då blev det först en utflykt till lilla delsjön och sedan till Liseberg. jag är inget för att åka karuseller så jag satsade på godishjulen i stället. Och det gav god utdelning. En påse chips, två rullar center och en stjärnvinst på tobleronehjulet vilket innebar två kilo toblerone!!
 
Nu är jag tillbaka på jobbet och idag kändes det väldigt segt. Ska bli skönt med semester snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback