Hjärtklappning varje morgon

Varje morgon när klockradio går igång får jag hjärtklappning och tror att världen är på väg att invaderas av en krigsarmé.
Har nu kollat runt lite på nätet och hittat något som heter
Wake up light. En lampa kommer en halvtimme innan inställd alarmtid börjar lysa. Först svag och sedan starkare och starkare. Detta ska simulera en soluppgång och ska då få personen att vakna långsammare och mer mjukt. Tyvärr kostar de ganska mycket. Den billigaste jag hittat kostar 1200 kronor.

Någon som har erfarenhet av en sån här? Delge mig gärna era erfarenheter.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag har en sådan. Och den är superbra!!! Jag köpte min någonstans på nätet och betalade 900 ca. Nu har jag nog haft den i ett år drygt och den är så bra! Jag vaknar mycket lättare och är inte totalt död på mornarna längre. Förr snoozade jag i en timme innan jag pallrade mig upp, och det var oftast mannen som fick knuffa på mig för att stänga av klockan. Men så sedan jag skaffat den här så är mornarna så mycket bättre. Jag vaknar lugnt och stilla. Och så vaknar jag av första fågelkvittret på låg volym, sedan ligger jag och gosar med katten till andra gången och då går jag upp. Funkar super!!

Postat av: Linda (septembermys)

Halloj, vi har en sån, men mannen förstår sig inte på den ännu så därför används den inte som den ska...

jag hittade den på netonnet i januari, borde finnas kvar ;-)

kram

2009-03-10 @ 20:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback