Två konstiga jobbveckor

Förra tisdan var vi ju på konferens på Gyllene uttern. Allt avslutades inte så bra som jag tidigare skrivit i bloggen.
När vi satt och njöt av den goda hotellfrukosten så säger vår verksamhetschef helt plötsligt "jag tror att jag hoppar av detta".
Alla sätter kaffet och frukostmackan i halsen. Hörde vi rätt? Ska hon lägga av nu när vi under hela gårdagen satt och planerade hur verksamheten ska bli bättre och drivas framåt.

Efter ett flertal påhopp av verksamhetschefen på två av oss andra försöker Vd:n att medla och få henne att säga att avhoppet inte beror på kollegorna utan att hon inte kan gå med på det arbetssätt som han vill att vi ska arbeta utifrån.

Stämningen i matsalen blir minst sagt tryckt och upprörande. Jag känner hur huvudvärken kommer smygande när jag sitter och lyssnar på de tokiga påhopp hon gör.

Visst har några av oss i ledningsgruppet haft några dispyter med henne, men det trodde dom nu var utagerat.

Till slut måste vi bryta upp för att åka tillbaka till jobbet där vi på eftermiddag ska ha möte med all vårdpersonal. Under mötet plockar verksamhetschefen ihop sina grejer på sit kontor och försvinner. SEdan har vi inte sett skymten av henne.
Vi tror att Vd:n på möte ska berätta om det som hänt, men inte. Vi måste hålla god min en vecka till ett extrainsatt möte blev av i onsdags.

Onsdagen möte gick bra och många hade varit missnöjda med chefen. Detta gör dock att vi nu är en kort i ledningslaget vilket innebär att vi måste dela upp det jobbet också. Igår satt jag tillsammans med en annan och försökte ska en verksamhetsplan. inte helt lätt när man aldrig gjort det förut.

Det har blivit mycket övertid de senaste veckorna. Men, verksamheten kommer bli hundra gånger bättre nu. Det är jag helt säker på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback