Vissa förmåner ska man ha

En utbildning som jag i över ett år efterfrågade på mitt tidigare arbete får jag nu gå på hos min nuvarande arbetsgivare.

I morse mejlade jag min Vd och frågade om jag får gå en tredagars utbildning i förflyttningsteknik i Göteborg. En halvtimme senare får jag en mejl tillbaka där han säger att jag får åka!

Härligt. Kul att kunna få åka på lite utbildningar och kurser så att man lär sig lite nytt.
Det är ju också fördelen med att vara ensam arbetsterapeut på arbetet. Man behöver inte turas om att gå på utbildningar. På min tidigare arbetsplats var vi tio stycken arbetsterapeuter så det kunde dröja väldigt länge mellan utbildningarna och då var det oftast endagsutbildningar i samma stad och dessutom vara det nästa bara kostnadsfria utbildningar.

Stor skillnad på kommun och privata vårdbolag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback