Blåbär och caching blir muffins

Förkylningen tror jag är på väg bort även om näsan inte alltid är med.

Trots det drog vi vid lunch iväg för att leta geocachar. Vi hade kollat ut sex stycken på nätet och vi hittade faktiskt alla.

Vid den näst sista cachen fick vi leta en stund. Så länge så att jag hann tröttna. Då hittade jag massor av blåbär istället. Som vanligt hade jag ingen mugg att plocka i. Förra gången samma sak
hände använde vi ett papper och gjorde till en burk. Nu hade jag med mig en liten apotekspåse med mitt förkylningskit: två sorters nässpray, halstabletter och näsdukar. De sakerna fick helt enkelt slängas ut och jag fick faktiskt ihop en halvliter på ganska kort tid.

Av blåbär blev det sedan dessa: Blåbärsmuffins med blåbärsfrosting!


Kommentarer
Postat av: John

Ser väldigt gott ut! Blir kaffesugen!

2009-09-05 @ 21:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback