Nytt år - nya mål

2010 är här. Känner ingen större skillnad mot 2009. Än i alla fall.

Nytt år innebär ju alltid massa löften om både det ena och det andra. Jad ska ju naturligtvis inte vara sämre.
Under förra året började jag träna tre dagar i veckan ungefär, men något händer i höstas. Jag blev förkyld och hade då ett uppehåll i träningen. Det uppehållet har blivit långt, men nu är det dags att ta tag i det igen.

Ett annat löfte det här året är att dra ner på godsaker som godis, kakor med mera. Kanske imte helt sluta, men åtminstonde försöka vara sockerfri i veckorna. På helgen kan jag få unna mig något söt.

Ett löfte som jag känner är otroligt viktigt är att jag bli bättre på att hålla kontakten med kompisar som bor lite längre bort. På nyårsafton ringde en kompis som jag inte pratat med sedan bröllopet. Alltså över två år sedan. Så kan man ju inte ha det. Jag ska alltså bli bättre på att lyfta telefonen och ringa de vänner som jag på grund av avstånd inte träffar så ofta. Vänner är svårt att få så därför är det viktigt att behålla dom man har.

Tre löften inför nya året. Hoppas att de går att genomföra.

Vad är dina löften?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback