Året som gått Del 1

Nu är snart 2006 slut och jag ska försöka att göra en sammanfattning av året.
Bloggen gör att det är väldigt lätt att minnas vad året har erbjudit.
Årets startade med flytt, arbete. Fortsatte sedan i arbetslöshetens vånda och arbete igen.

Har här tänkt att sammanfatta året med hjälp av mina blogginlägg. Detta är del 1 och kommer att omfatta januari -mars 2006.

Januari:
Flytten som tog oss från den hemska hyresrätten till den trevliga bostadsrätten. Detta innebar naturligtvis mycket
packande, men till slut var allt klart. Har nu bott här i ett år och trivs jättebra.

I mitten av januari sade jag farväl till arbetslösheten, i alla fall i åtta veckor. Bättre än att gå hemma och till slut klättra på väggarna.

Lite annat hade jag dock tid med även om jag jobbade. På biblioteket den 25 januari var Marcus Birro gäst. Han pratade om och läste ur sin nya bok Flyktsoda .

Februari:
Sedan kom februari och länge undrade jag var våren hade tagit vägen. Vintern höll oss i ett järngrepp.  Till slut började jag känna att det fanns en vår runt hörnet.
Men allt är inte en dans på rosor. I slutet av februari blir en ung man mördad på en pizzeria i centrala Norrköping. Hemskt!

Mars:
Efter åtta veckor kastades jag återigen ut i arbetslösheten och den ovisshet och misstro till sig själv som det innebär.
Tankar börjar också kretsa kring att skaffa ny bil så vår gamla trotjänare blivit trött och sliten, men att skaffa bil är ju inte gratis precis.
Sedan gjorde jag en lista över vad jag ska ha uppnått innan jag fyller 30 år. Jag har faktiskt uppnått en sak på listan och det är ny bil. Mer om det i senare inlägg.

Detta var det som hände de tre första månaderna 2006.
Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback