Året som gått Del 3

Detta är tredje delen i min årskrönika för 2006.

Juli:
Nu hade sommaren kommit på riktigt, men jag jobbade och stod i.
30-gradig värme hindrade inte mig att meka med rullstolar. En svensk sommar är ju inte svensk utan jordgubbar. Självplockade förstås!
Trots att jag jobbade hela juli så hann jag med lite nöjen. Ett härligt varm sommarkväll åkte vi till Söderköping där vi lyssnade på Marcus Birro på Bondens creperie. Det känns som det varit mycket Marcus Birro i år och det har det också, men det är bara trevligt. Det finns anledning att återkomma till honom i del 4 av årskrönikan...
Så äntligen kunde vi bestämma oss. Vi bokade en resa till Madeira med avresa i oktober. Åh, vilken längtan.
En annan helt ljuvlig julikväll var vi på Arbetets museums innergård och lyssnade på Timo Räisänen. Vilket drag!!


Augusti:
Så fick jag äntligen min efterlängtade semester. När alla andra hade haft semester så fick jag min.
När man har semester måste man se sig omkring. Vi var i Vadstena och hälsade på nunnorna. Dessutom var vi i Stockholm och lyssnade på Olle Ljungström när han spelade på M/S Blidösund.

September: 
Tankarna börjar gå om Baltazar ska få ett kattsyskon. Det kommer nog bli nångång. I vår kanske.
När hösten började komma satte vi igång med omtapetsering i vardagsrummet. Under en tid var det kaosområde, men det blev fint när det blev klart.
Sen var det riksdagsvalet som gick åt skogen. Jag säger inte mer för då blir jag bara arg.
I slutet av september var det kalas. Jag fyllde år. Många fina presenter blev det.
jobbfronten blev det förlängning samtidigt som jag eventuellt hade jobb på gång på annat håll.


Fortsättning förljer med de tre sista månaderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback