Tack men nejtack

För några veckor sedan var jag på en anställningsintervju.
Skulle få besked senast den 17 juni, men ingen hörde av sig.
Under semstern förra veckan kollade jag mejlen och hade då ett mejl från Offentliga jobb som lyder "


"Arbetsterapeut till Socialförvaltningens äldreomsorg. Rekryteringsarbetet när det gäller ovanstående tjänst är avslutat. Tjänsten har tillsatts med annan sökande.

Tack för Din ansökan och för att Du visat intresse för att arbeta inom Socialförvaltningen.


NN NN
Enhetschef"

Anser att det är väldigt opersonligt att mejla till mig då jag varit på intervju. Jag har då ingen chans att ifrågasätta varför de inte valde mig. Att det dessutom är ett automatiskt utskickat mejl från en jobbsökarsida gör att det känns än mer opersonligt.

Jag vet dock inte om jag hade tackat ja till jobbet om jag hade blivit erbjuden det. Nu behöver jag inte tänka på det utan kan fortsätta att ha semester från mitt jobb i Nyköping.


Kommentarer
Postat av: Ordsnoken

Jag kan faktiskt bara säga grattis, du vet varför.

2008-07-01 @ 23:00:15
Postat av: Hanna

Opersonligt va ordet.

Jag var på intervju för ett tag sedan, fick jobbet bara två dagar senare. Sen gick det två veckor och så kom ett mail på en och en halv rad. "Och förresten vill vi göra dig uppmärksam på att du måste ta ur dina piercingar". Va?

Jag vet inte riktigt hur jag ska reagera...

Postat av: Anna

Ordsnok: Tack. Jag vet absolut varför!



Hanna: Konstig arbetsgivare...

2008-07-03 @ 15:56:51
URL: http://majsanna.blogg.se/
Postat av: Ulla

Visst det var opersonligt,,,,det var samma för mig föt ett tag sedan,,,tråkiga arbetsgivare som gör så,,,

2008-07-03 @ 17:05:00
URL: http://ullas.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback