Blev inte som jag trodde

Förra fredagen ringde jag fem sjukgymnaster och berättade att jag ville ha dom på intervju veckan därpå.

Vid eftermiddagsfikan så frågar en kollega sjukgymnasten varför han sa upp sig istället för att begära tjänstledigt under sommaren då han ska jobba på ett annat ställe och sedan i höst kanske plugga nån enstaka kurs. Han har då egentligen inte något bra svar på det, men säger att han ska fundera på det över helgen.

När jag kom till jobbet i måndags så hade han bestämt sig. Han tar tillbaka sin uppsägning.
Min chef fick det roliga jobbet att ringa de fem utvalda sjukgymnasterna och  meddela att det inte blir nån intervju.

Det kändes lite snopet när jag säkert lagt ner mer än en arbetsdag på att läsa, välja ut ansökningar och ringa de tilltänkta.
Nu har det smält in lite och det kommer bli bra så här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback