Året som gått Del 4

Sista delen i min årskrönika.

Oktober:
Den sista september var det
kulturnatt i Norrköping. Hela stan full av olika kulturaktiviteter. Bland annat lyssnade jag på Marcus Birro (nu nämndes han igen) i Hörsalsparken när han läste ur sin "43 dikter".
Sedan var det dags! Madeira! En vecka i paradiset. Ett helt otroligt ställe. Jag rekommenderar verkligen att åka dit.


November:
I november kommer den för närvarande bästa bloggen till. Marcus Birro börjar blogga. Helt klart en läsvärd blogg. Herr Birro har dock ibland haft det hett om öronen när det blivit heta debatter i bloggen.
I november inträffar ju Alla helgons dag. En jobbig dag. Natruligtvis är ett besök hos mamma obligatoriskt. Lade dit krans och tänd ljus. Mamma som jag saknar varje dag som kommer att finnas. Sorgen tar aldrig slut.
Baltazar blir uttagen av 260 katter som en av 13 finalister i Correns tävling Årets Lussekatt. Trots att hela släkten röstade kom han bara på 12:e plats.
Sedan slog den stora tröttheten till. Helt galet att bli utbränd (eller nåt) på ett halvår. Har nu varit 25% sjukskriven ett tag och är fortfarande trött. Jobbigt, jobbigt.


December:
Julmånaden kom och då måste man försöka få lite julstämning. Min syster och jag gjorde julgrupper. I år blev det ingen riktig gran utan en  som inte barrar.
Redan några dagar före julafton ringde jultomten till mig. Eller om det var en chef i Katrineholm som ville ha mig på intervju 3:e januari.
Julafton kom och försvann och nu är det ett år till nästa gång.


Vad ska man då säga som sammanfattning av året:
*Att ha en blogg är bra för minnet.
* I början av året var det mycket hopplöshet eftersom jag var arbetslös. Det löste sig och nu hoppas jag på intevju jag ska på nästa vecka.
*Madeira-resan var årets höjdpunkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback