Året som gått Del 2

2006 är snart till enda och här fortsätter min årskrönika med del 2. Del 1 ser du här.


April:
Då var det påsk och det firade vi hos pappa på landet. Naturligtvis var vi en sväng på badplatsen Ekön också.
En dag i april ringde telefonen och äntligen fick jag komma på en intervju. Nu kanske det händer!
En kväll i slutet av april bar det iväg till Kulturkammarn i Norrköping för att se Marcus Birro och Stry Terrarie i en kombinerad poesi- och punkföreställning. En annorlunda men bra föreställning.

Maj:
Nu är ju äntligen våren här. Körresan till Flensburg blev av i början av maj. En otroligt rolig resan med mycket sång men samtidigt shopping och nöje.
Dan efter att jag kom hem från Flensburg ringer telefonen igen och då är det ett jobb i Nyköping jag ska på intervju på. Ska det lyckas den här gången??
Årets stora blåsning blev när vi åkte och visade upp vår splitter nya Peugeot 206. Ingen av våra släktingar visste om något. Snacka om roliga miner vi fick se.
Efter jobbintervju i Nyköping så ringer chefen och erbjuder mig jobbet och inte kan jag tacka nej. Naturligtvis tar jag det! Äntligen!
Efter glädjeruset att  fått jobb kom Mors dag. Då många ger sin mamma någon fin present. Själv får jag köpa fina blommor, sätta mig i bilen och åka till kyrkogården. Det var inte så jag hade tänkt mig att det skulle vara.
Allt blir inte som man tänkt sig alla gånger. Det har även Marcus Birro fått känna på.  Otroligt gripande och sorgligt.

Juni:
Fördelen med att jobba märktes i lönekuvertet.
Sedan var det dags för sommarens högpunkt! Midsommarafton med snaps, midsommarkrans och grillning.


Fortsättning följer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback