2008- En sammanfattning

Nu är 2009 här sedan två dagar tillbaka.
2008 gick oerhört fort. Känns som åren bara går fortare och fortare. Man börjar väl bli gammal helt enkelt.

Vad hände 2008 i mitt liv som är värt att minnas då?
En tillbakablick i bloggen visar faktiskt att det trots att hänt en del.
En kort sammanfattning kommer här:

Januari: Den 7 januari är alltid ett jobbigt datum då det är
årsdagen då mamma gick bort. 2008 var det sju år sedan hon gick bort.
I början av januari var svärmor allvarligt sjuk så kvällarna tillbringades på intensiven. Hon klarade sig och det är vi evigt tacksamma för.
I mitten av januari får jag besked av min chef att mitt vikariat kommer övergå till en fast tjänst i maj. För för det lasreglerna.

Februari:  Första februari hämtade vi ut vår nya bil!!
Vår bästa kompisar frågar oss om vi vill bli faddrar till deras son. Naturligtvis vill vi det.
Den 17 februari spelar Kent i Norrköping. Självklart var jag där.

Mars: Den 12 mars var det datum som jag och mannen väntat länge på. Det var då vi åkte på vår bröllopsresa. Till Maldiverna. Vilket ställe. Är så sugen på att åka tillbaka. Tyvärr kostar det ganska mycket och få resan så billigt som möjligt måste man vara ute i väldigt god tid. Trots det är mitt mål att nångång komma tillbaka till Kuredo på Maldiverna.

April: Tre månader efter att jag fått besked om att jag får fast tjänst får min man samma besked!

Maj: 1 maj var det konsert med Timo Räsiänen i Folkets park i Norrköping. Väldigt bra.
den 6 maj skulle min kära mamma fyllt 65 år om hon hade fått leva.
Det här året har gått i renoveringens tecken. Det började i maj med golvläggning i hall och sovrum.

Juni: Trots min fasta tjänst så gick letande vidare efter annat jobb med kortare pendlingsavstånd. Var på en intervju i Finspång. Fick inte det.
Juni bestod av semester. Var en vecka i Göteborg och Halmstad. Naturligtvis blev det en sväng till Ullared också.

Juli: Sommaren fortsatte.
Hela året led jag av huvudvärk och det var som värst under sommaren då jag knappt kunde ligga ner och sova. Många nätter satt jag och sov i soffan, vilket blev en väldigt dålig sömn.

Augusti: 1 augusti var det då dags igen för Kent i Norrköping. Den här gången utomhuskonsert med prima väder och god stämning.
Åter igen slänger jag iväg en ansökan till ett jobb. Den här gången i Söderköping. Kommer snabbt på intervju och dagen därpå är jag erbjuden jobbet!

September: Den 15 september firade jag och mannen ettårig bröllopsdag med en kopia av bröllopstårtan där mannen petat i en ring!
Den 26 september fyllde jag tant, alltså 30 år. Hade haft ångest för denna dag i flera år, men när den väl kom så var det väldigt trevligt. Hade hyrt föreningslokalen i huset och hade en ganska stort kalas för släkt och vänner.

Oktober: Hösten kommer i oktober och det händer inte så mycket. Vi bestämmer att vi ska renovera köket med start vecka 48.

November:  Den 1 november är det alla helgona och det blir först ett besök hos mamma på kyrkogården och på kvällen blir det konsert med Håkan Hellström i Norrköping. Första gången jag ser Håkan live och det gör jag gärna igen.
Den 3 november jobbar jag min sista dag i Nyköping. Väldigt konstig på nåt sätt. Efter nästa två veckors ledighet börjar jag på det nya jobbet i Söderköping den 17 noveber.
Helgen vecka 48 kom och med den kaos i köket. Hela förloppet på köksrenoveringen går att se här

December: Hela decmeber dominerades av köksrenoveringen. Halva januari kommer nog göra det också, men snart är det helt klart och det är såå fint. Passar på att tacka svärfar för hjälpen. Utan honom hade vi fortfarande haft ett fult kök anno 1957.


Det var 2008 det. Mycket musik, en underbar resa till Maldiverna, mycket renovering, tre fasta jobb (två till min och ett till mannen) är nog det som jag kommer att minnas mest.
Nu hoppas jag att 2009 har många bra saker att bjuda på.

Kommentarer
Postat av: Flaxa

Hoppas att det går bra på nya jobbet?? Vi kanske ses framöver??

vem vet?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback